پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119277
نحوه استخدام نيروي انساني تغيير کرد
تاریخ انتشار : 1393/07/27 17:18:15
نمایش : 3152
معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور با ابلاغ بخشنامه اي جديد نحوه برگزاري آزمون هاي استخدامي و جذب نيرو را مورد بازنگري قرار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني به منظور تحقق بندهاي دو و سه سياست‌هاي کلي نظام اداري مبني بر عدالت محوري در جهت تداوم خدمت و ارتقاء منابع انساني و بهبود معيارها و روزآمدي روش‌هاي گزينش منابع انساني،به استناد ماده (44) و ماده (116) مديريت خدمات کشوري و با هدف استقرار نظام سنجش عمومي همچنين در راستاي فراهم آوردن بستر اجرايي مناسب براي تحقق عدالت استخدامي و فضاي رقابتي افزايش اعتبار نتايج آزمون‌هاي استخدامي، کاهش هزينه برگزاري آزمون‌ها، افزايش رضايتمندي داوطلبان و تنوع انتخاب براي آنان، دستور‌العمل جديد نحوه‌ي برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاه‌هاي اجرايي را ابلاغ کرد.

در ادامه تعدادي از مفاد اين بخشنامه آمده است:

بنابر دستورالعمل جديد استخدام در دستگاه‌هاي استخدامي براساس مجوزهاي صادره توسط معاونت توسعه و از ميان داوطلبان واجد شرايط که نمرات لازم را در امتحان مشترک و مصاحبه استخدامي براساس ضوابط اين دستورالعمل کسب کرده باشند و از نظر گزينش اخلاقي-عقيدتي واجد شرايط باشند با تاييد معاونت توسعه تشخيص داده مي‌شوند.

همچنين دستگاه‌هاي اجرايي مکلفند نسبت به برنامه نيروي انساني اقدام کرده و نيازهاي استخدامي خود را طبق برنامه‌ي اعلام شده تعيين و براي اخذ سهم استخدامي از معاونت توسعه با رعايت قوانين و مقررات مربوطه اقدام کنند.

دستگاه‌هاي اجرايي موظف شده‌اند تا درخواست مجوزهاي رسمي خود را با رعايت مواردي از قبيل تبيين ضرورت نياز استخدامي، تامين اعتبار لازم براي استخدام‌هاي پيشنهادي براي بودجه سنواتي، وجود ساختار ساختماني مصوب و رعايت الزامات، احکام و سياست‌هاي قانوني مصوب به معاونت توسعه ارسال کنند. اين معاونت نيز پس از بررسي نسبت به تاييد و عدم مجوز درخواستي اقدام و نتيجه را به دستگاه‌هاي اجرايي اعلام مي‌کند.

بنابر دستورالعمل اخير، به منظور جذب نيروي انساني از محل جذب نيروي استخدامي بايد متن آگهي استخدام پيشنهادي براي تاييد و اخذ مجوز نشر به معاونت توسعه ارسال شود.

در ماده ديگري آمده است که دستگاه‌هاي اجرايي بايد نسخه‌اي از آگهي استخدامي تاييد شده توسط معاونت توسعه را حداقل 45 روز قبل از زمان برگزاري امتحان مشترک به موسسه مجري جهت درج در دفترچه امتحان مشترک و انتشار عمومي ارسال کنند.

بر اين اساس از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل امتحان استخدام براي دستگاه‌هاي اجرايي که داراي مجوز استخدامي و مجوز انتشار آگهي استخدام هستند به صورت امتحان مشترک فراگير حداکثر دو بار در سال در ماه‌هاي ارديبهشت و آبان‌ماه با راهبري و نظارت معاونت توسعه و توسط موسسه مجري برگزار مي‌شود.

از تاريخ ابلاغ اين بخشنامه، بخشنامه قبل مورخ 1388.9.8 لغو و جذب و استخدام افراد به صورت رسمي و پيماني از محل مجوزهاي استخدامي تنها بر اساس اين دستورالعمل انجام مي‌شود. 
 
منبع: ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html